Rebranding to proces zmiany wizerunku firmy, produktu lub usługi poprzez zmianę takich elementów jak nazwa, logo, kolorystyka, strategia komunikacji czy wartości marki. Rebranding jest często stosowany, gdy firma chce zmienić swoje postrzeganie przez klientów, wejść na nowy rynek, odświeżyć swój wizerunek lub odciąć się od negatywnych skojarzeń. Jest to skomplikowany proces, który wymaga starannego planowania i wykonania, ponieważ wpływa na to, jak firma jest postrzegana przez klientów, partnerów biznesowych i inne interesariusze.
Jak przeprowadzić zmianę wizerunku firmy?
Przeprowadzenie rebrandingu to skomplikowany proces, który wymaga starannego planowania i wykonania. Oto kilka kroków, które mogą pomóc w tym procesie:
-
Zdefiniuj cel: Musisz wiedzieć, dlaczego przeprowadzasz rebranding i co chcesz osiągnąć. Czy chcesz zmienić wizerunek firmy, wejść na nowy rynek, czy odciąć się od negatywnych skojarzeń?
-
Przeprowadź badania: Zrozum swoją grupę docelową, konkurencję i rynek. To pomoże Ci zdecydować, jakie zmiany są potrzebne.
-
Opracuj nową strategię marki: Na podstawie badań, zdefiniuj nową misję, wizję, wartości, pozycjonowanie i strategię komunikacji.
-
Zaktualizuj identyfikację wizualną: Może to obejmować zmianę logo, kolorystyki, typografii i innych elementów graficznych.
-
Komunikuj zmiany: Poinformuj swoich klientów, partnerów biznesowych i innych interesariuszy o zmianach. Możesz to zrobić za pomocą kampanii marketingowej, komunikatów prasowych, mediów społecznościowych itp.
-
Wdrożenie: Zaktualizuj wszystkie punkty kontaktu z marką, takie jak strona internetowa, materiały marketingowe, opakowania produktów itp.
-
Monitoruj i dostosowuj: Po wdrożeniu rebrandingu, należy zweryfikować, czy była to dobra decyzja i jak zareagowali na to kluczowi odbiorcy
Warto pamiętać, że bez sensu jest robić rebranding z czystej nudy. Ludzie przywiązują się do marek i wracają do tych, które dają im poczucie spełnienia. Jeśli taka jest Twoja marka – przemyśl, czy na pewno chcesz porzucać postrzeganie swojej marki. Robiąc rebranding łatwo można stracić zaufanie konsumenta i nawet najbardziej kreatywne logo może nie pomóc, a odbudowanie sieci skojarzeń w głowie klienta nie jest takie proste. Dlatego też nie zawsze warto i proces ten powinien być poprzedzony dużym namysłem – najlepiej nie w swoim własnym gronie, ale namysłem z udziałem agencji brandingowej, która, po gruntowniej analizie rynku, odpowie na pytanie – czy warto dokonywać rebrandingu.
Serdecznie zachęcamy do sprawdzenia oferty: https://www.247studio.co/